Τετάρτη 12 Μαρτίου 2008

Μία γλυκύτατη γιαγιά μόλις ...102 Μαΐων

'Ακουσα, Είδα, Διάβασα και Αντέγραψα: από τον ημερήσιο Τύπο.

Μ' άρεσε το μουτράκι, διέκρινα το χιούμορ στα λόγια της και σκέφτηκα να σας τη γνωρίσω. Από 'δω, η γιαγιά Μαρία! 'Ηρθε στον κόσμο τον Μάρτη του 1906 και δε λέει να τον εγκαταλείψει! Της το εύχομαι ολόψυχα! 'Ισως σ' αυτό το μουτράκι αναγνωρίσετε και τη δική σας γιαγιά!



Το μυστικό της μακροζωίας της, «πίννω έναν κουτίν (1 λίτρο) γάλαν την ημέραν τζιαι τρώω μέλιν». Η ιδιοτροπία της, πάντα αναζητά τις ίδιες μάρκες, «Αυτά με κρατούν» λέει και κάθε νύχτα τρώει μια φέτα ψωμί με μέλι «αφού το στομάχι μου δε σηκώνει άλλο φαγητό». Στα νιάτα της, «επίνναμε καμπόσο κρασίν, ειδικά όταν επηαίνναμεν σε γάμους» ομολογεί.
Το ωράριό της, ύπνος γύρω στις 11 μ.μ. και ξυπνάει στις 9-10 το πρωί. Η υγεία της, «είμαι τζιαι κουτσή, είμαι τζιαι στραβή, είμαι τζιαι κουφή, όμως ούλλα τα άλλα μου εν καλά», λέει χαριτολογώντας. Τα παλιά τα χρόνια ασχολούνταν με τα κτήματα, «στα νιάτα μου ανέβαινα τα βουνά τζιαι με φοάτουν (φοβότανε) η γης», λέει. Σήμερα μετακινείται με τη βοήθεια μιας βοηθού.
Πόσα άλλα χρόνια σκοπεύει να ζήσει; «Αν έμοιασα της γιαγιάς μου, θα βασανιστώ ακόμα λλία χρόνια» αναφέρει χαμογελώντας. Η γιαγιά της έζησε μέχρι τα 105.
Έχει τα μυαλά της τετρακόσια, επικοινωνεί άριστα με το περιβάλλον και της αρέσει να κουβεντιάζει με τον κόσμο.

Στις 11 Μαρτίου γιόρτασε τα 102α γενέθλιά της (11 Μάρτη 1906 γράφει η ταυτότητά της). Άντε γιαγιά Μαρία, νάσαι καλά και του χρόνου, και όσα άλλα χρόνια αξιωθείς να ζήσεις, να ξανασβήσεις τα κεράκια!

Πρώτα η Γιορτή της Γυναίκας, μετά ο 'Υμνος στην 'Ανοιξη και τώρα η Γλυκιά Γιαγιά, ήρθε κι έδεσε το ...γλυκό, τρίτωσε το ...καλό! Πάμε γι 'άλλα...

6 σχόλια:

jf είπε...

Αγαπημένη φυσιογνωμία…
«Κουτσή, στραβή, κουφή» αλλά και… κοτσονάτη στο μυαλό· πνεύμα με χιούμορ και αυτογνωσία… Νάναι καλά ως το τέλος της…

maxforeigner είπε...

Να τα χιλιάσει η γιαγιά!
Ωραίες οι φωτό σου... Φώτο.
(Να ξέρεις, σε παρακολουθώ, έστω και χωρίς σχόλια...).

Meropi είπε...

Αχ Φούφλη μου, τι μου θύμισες τώρα! Τη γιαγια μου που πέθανε στα 90 και μια αγαπημένη γειτόνισσα που πέθανε στα 98! Τι γλυκειά που είναι η συγκεκριμένη γιαγιούλα που μας έβαλες σήμερα! "Ούλλα της είναι καλά" πράγματι.
Φλούφλη μου πέρνα αν θέλεις από το ιστολόγιο σου να καταθέσεις και τις δικές σου εμπειρίες πάνω σε ένα ενδιαφέρον θέμα που διαπραγματεύομαι! Θα χαρώ πολύ

phlou...flis είπε...

@jf @ mike: ναι, όντως νάναι καλά
@meropi: και τη δική μου γιαγιά θυμίζει, και τη δική σου γιαγιά. τελικά όλες οι γιαγιάδες τότε είχαν μια γλυκύτητα. Τώρα;

Στρατος "exoaptonkyklo" Ραπτοπουλος είπε...

pflou phlis καλησπερα.Ειδα το περασμα σου απ το μπλογκ μου κι ηρθα να σε γνωρισω.Διαβασα καποια λιγα απ τα κειμενα σου για την πατριδα(Λαρισαιος γαρ κι εγω, οδος γκυζη στον αγ.αχιλειο,ζω ομως Αθηνα).
Ειδα και τα σχετικα με τον αγαπημενο μου κατηγιωργη και ειπα.Δεν μπορει κι αλλη συμπτωση!Μωρε μπραβο!Λοιπον φιλε χαρηκα για την γνωριμια.Ελπιζω να τα λεμε τακτικα.Τα σεβη μου.

phlou...flis είπε...

@exoaptonkyklo: τελικά το διαδίκτυο ενώνει, (θυμάστε πως μια φορά κι έναν καιρό το χαρακτήριζαν ως εργαλείο του ..σατανά).
Καλωσόρισες!

Τούτη η δίψα δε σβήνει τούτη η μάχη δε παύει...

Τούτη η δίψα δε σβήνει τούτη η μάχη δε παύει...