Πέμπτη 12 Ιουνίου 2008

Θερινό …μαύρο; 'Οχι, δε θα πάρω...


Μαύρα μάτια, μαύρα φρύδια, κατσαρά μαύρα μαλλιά
άσπρο πρόσωπο σαν κρίνος και στο μάγουλο ελιά
Τέτοια ομορφιά ποτές μου αχ! τσαχπίνα μου γλυκιά
δεν την έχω απαντήσει εις ετούτο το ντουνιά
Μαυρομάτα μου για 'σένα εκατάντησα τρελός
Θα πεθάνω δεν αντέχω έχω γίνει φθισικός
Πόνους έχω εγώ κρυμμένους μες στα φύλλα της καρδιάς
με τα μάγκικά σου μάτια όταν φως μου με κοιτάς

Βαμβακάρης

Μαύρα μπλουζάκια, μαύρα πουκάμισα, μαύρα μίνι, μαύρες φούστες, μαύρα φορέματα, μαύρα μαγιώ, μαύρη μαυρίλα πλάκωσε …μες’ στο κατακαλόκαιρο. Είμαστε καλά; Μα τι ρωτάω; Φυσικά όχι. Και τότε γιατί το μαύρο είναι το …αγαπημένο θερινό χρώμα; Μα φυσικά λόγω μόδας αλλά κυρίως λόγω άγνοιας.
Ας μελετήσουμε το θέμα φυσικά, δηλ. από πλευράς …φυσικής.

1) Το μαύρο είναι το χρώμα των αντικειμένων που δεν αντανακλούν φως σε κανένα σημείο του ορατού φάσματος.

2) Ο συνδυασμός των τριών βασικών χρωμάτων -τα τρία βασικά χρώματα στο CMY είναι: Γαλάζιο (Cyan) – Μοβ (Magenta) – Κίτρινο (Yellow)- δίνει το μαύρο χρώμα (πλήρης απορρόφηση των ακτινοβολιών). Μαύρο χρώμα επίσης προκύπτει από το συνδυασμό
· Μαύρο: Γαλάζιο + Μοβ(Magenta) + Κίτρινο
· Μαύρο: Γαλάζιο + Κόκκινο
· Μαύρο: Μοβ(Magenta) + Πράσινο
· Μαύρο: Κίτρινο + Μπλε

3) Ο όρος μέλαν σώμα στη φυσική, περιγράφει ένα ιδανικό σώμα το οποίο απορροφά όλο το φως που προσπίπτει πάνω του (και κατ' επέκταση, όλη την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία). Αυτό σημαίνει ότι ένα τέτοιο σώμα δεν αντανακλά καθόλου φως (ή άλλης μορφής ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία) ούτε αφήνει το φως να το διαπεράσει και για αυτές του τις ιδιότητες ονομάζεται μέλαν σώμα. Με άλλα λόγια, ένα κιβώτιο μέλαν σώμα, απορροφά την ακτινοβολία και την εγκλωβίζει στο εσωτερικό του

.


Με την παραπάνω ...επιστημονική ανάλυση, τί λέτε, θα ξαναπροτιμήσετε τα μαύρα το καλοκαίρι; Απάντηση: φυσικά όχι, εκτός αν θέλετε ν' αυξήσετε τη θερμοκρασία του σώματός σας έτι περισσότερο (ας πούμε, αν είστε …κρυόκωλος). Και με τις χήρες και τους χήρους, τι γίνεται; Μα νομίζω πως πουθενά εις τας Γραφάς δεν αναφέρεται πως το μαύρο είναι το χρώμα του πένθους. Αντίθετα, για μερικές κουλτούρες, το λευκό είναι το χρώμα του θανάτου και του πένθους. Και με τους ιερωμένους και τα μαύρα ράσα τι γίνεται; Α, εδώ, σηκώνω ψηλά τα χέρια. Μάλλον θα πρέπει να ρωτήσουμε τους ίδιους;.

4 σχόλια:

jf είπε...

Η άγνοια περί της μαυρίλας είναι όντως αιτία κακών. Αλλά και που μάθαμε τώρα, μην ευελπιστείς σε ...άσπρη μέρα.
Το μαύρο μας το χάλι δηλαδή...

Meropi είπε...

Μαύρη μαυρίλα πλάκωσε, μαύρη σαν καλιακούδα. Τώρα τι είναι η καλιακούδα μη με ρωτήσεις. Πάντα το είχα απορία. Χα χα χα

habilis είπε...

Ετσι οπως τα λες καταβροχθιζει το μαυρο την ηλεκτρομαγνητικη ακτινοβολια,αλλα με το μαυρο μπλουζακι μου , που μου αρεσει και μου παει τι κανουμε?

phlou...flis είπε...

@jf: μένω με την ευχαρίστησή πως σε έμαθα κάτι...

@meropi: Καλιακούδα κάτι σαν καρακάξα, κουρούνα.. Δηλαδή μάυρη μαυρίλα

@habilis: το βάζει σε χλωρίνη κι έτσι έχεις πάλι το αγαπημένο σου μπλουζάκι

Τούτη η δίψα δε σβήνει τούτη η μάχη δε παύει...

Τούτη η δίψα δε σβήνει τούτη η μάχη δε παύει...